Windowsu takdir etmek

Windows ve öncesinde DOS işletim sistemlerini herkes takdir eder. Windowstan yıllar önce geliştirilmiş vms sistemini kullandıktan sonra, hatta unix, ve hatta hiç varolmamış sayılan cpm’i bile gördükten sonra windowsu, özellikle de bilgisayar teorisi gözüyle takdir etmemek elde değil.

Takdirlerimin iyice azalmasına neden olan windows 10’da, yıl olmuş 2021, hala çok beğendiğim özelliklerden bazıları (bunların bir çoğu aslında tüm işletim sistemlerinin ve ui’lerin sorunu):

  1. Tam bir butona tıklayacağım alanda, aynı mikrosaniyede kendiliğinden açılan bir başka pencereyi tıkladığımı sanan windowsu gerçekten takdir ediyorum. Misal, systemtraydaki vpn uygulamasını tıklamışım, şifre yazmışım, tam bağlan butonuna basıyorum, mail uyarısı çıkıyor, windows da benim o uyarıyı 3 ms’de okuduğumu ve onu açmaya karar verdiğimi düşünüyor haklı olarak. Takdir ediyorum.
  2. Mouse ile de oluyor ama touchpad ile bir dosyayı açmak için çift tıkladığımda, asıl niyetimin o dosyayı açmak değil, adını değiştirmek olduğunu hisseden windows’un yapay zekasını gerçekten gönülden takdir ediyorum. Gerçekten açmak istesem, o rename durumundan çıkarım, rename anlaşılmasın diye dosya adını değil de sağındaki boşluğu tıklamaya özen gösteririm. Bunda anlamayacak ne var!
  3. devamı var….

Yorum bırakın

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.